مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 06:452021-08-08سياسي

 راه دسترسی به دکان داوود ایجاد شد


مدیر پایگاه تاریخی محور ساسانی کرمانشاه از ایجاد راه دسترسی و محوطه سازی برای گوردخمه 2500 ساله دکان داوود در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه تاریخی محور ساسانی کرمانشاه از ایجاد راه دسترسی و محوطه سازی برای گوردخمه 2500 ساله دکان داوود در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

امین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به اتمام عملیات احداث راه دسترسی به بنای تاریخی دکان داوود، اظهار کرد: این بنای تاریخی مهم یکی از گوردخمه های بزرگ دوره مادی در ایران است که سالهاست گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

وی تصریح کرد: علیرغم اهمیت تاریخی این گور دخمه، متاسفانه هیچگونه راه دسترسی مناسب و در خور شانی نداشت و گردشگران برای دیدن آن با دشواری هایی مواجه می شدند.

مدیر پایگاه تاریخی ساسانی افزود: در این راستا از سال گذشته اعتباراتی را برای این گوردخمه اختصاص دادیم تا علاوه بر ایجاد راه دسترسی، یک ساماندهی و محوطه سازی نیز در اطراف آن داشته باشیم.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه پس از چهار ماه توانسته ایم تحولات خوبی را در اطراف این گوردخمه تاریخی بوجود آوردیم.

قهرمانی گفت: احداث بیش از 100 متر راه دسترسی سنگفرش شده با پله هایی سنگی و ایجاد سکو و دیوار چینی با مصالح بومی منطق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 راه دسترسی به دکان داوود ایجاد شد

 راه دسترسی به دکان داوود ایجاد شد